Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Προϋπολογισμός οικογένειας 50/30/20

Διαβάζοντας στο διαδίκτυο έπεσα πάνω σε αυτή την οικονομική μελέτη που χωρίζει τον προϋπολογισμό μίας οικογένειας σε τρία μέρη. Είναι η λογική του 50/30/20. Τη βρήκα πολύ χρήσιμη και σας την παρουσιάζω παρακάτω.
Προϋπολογισμός οικογένειας 50/30/20

Περιόρισε τις ανάγκες σου στο 50% του εισοδήματός σου
Δάνεια, καθημερινές ανάγκες σε αγαθά, έξοδα του σπιτιού και έξοδα αυτοκινήτου προσπαθώ να τα περιορίσω στο πενήντα τοις εκατό του εισοδήματός μου. Μειώνω τις απαιτήσεις μου ώστε να χωράνε στο μισό των εσόδων μου. Αφού υπολογίσω το καθαρό μου εισόδημα, μετά θα κοιτάξω τι μπορώ να αγοράζω ώστε οι βασικές μου ανάγκες σε αγαθά να φτάνουν στο μισό του εισοδήματος αυτού.

Πώς μπορώ να ξέρω ποιες είναι οι βασικές μου ανάγκες; Αν πχ έχω καλωδιακή τηλεόραση και για έναν μήνα δεν πληρώσω τη δόση της, θα μου κόψουν τη λήψη. Αυτό δεν έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή μου, όπως για παράδειγμα αν σταματούσα να πληρώνω την ασφάλεια του αυτοκινήτου μου. Οπότε η καλωδιακή τηλεόραση είναι ένα θέλω μου κι όχι μία βασική ανάγκη όπως η ασφάλεια του αυτοκινήτου μου.

Περιόρισε τα θέλω σου στο 30%
Μερικοί ίσως πείτε ότι είναι πολλά τα χρήματα που προκύπτουν για τα θέλω μου, αλλά με τον καιρό θα καταλάβετε ότι για να κρατηθεί ένας ρεαλιστικός προϋπολογισμός χρειάζεται τα θέλω μου να ικανοποιούνται στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

Τα θέλω μου είναι πολλά και κάποιες φορές μπερδεύονται με τα έξοδα για βασικά αγαθά. Για παράδειγμα το ψωμί είναι μία βασική ανάγκη, αλλά το κουλουράκι είναι ένα θέλω των παιδιών μου. Πρέπει να τα ξεχωρίσω από τις βασικές ανάγκες και να τα περιορίσω στο 30% των εξόδων μου.

Επένδυσε το 20% σε αποταμίευση και πληρωμή επιπλέον δόσεων δανείων
Επενδύω το 20% του εισοδήματός μου για να δημιουργήσω ένα κεφάλαιο ανάγκης. Αποπληρώνω πιο γρήγορα το δάνειό μου δίνοντας επιπλέον χρήματα για τις δόσεις μου κάνοντας πιο εύκολη την αποπληρωμή μου και πιο οικονομική. Προσοχή, η ίδια η δόση του δανείου μου αποτελεί βασική ανάγκη και πρέπει να καλυφθεί από το 50% του εισοδήματός μου. Από αυτά τα χρήματα βάζω κάποια στην άκρη για τις σπουδές των παιδιών μου ή για τα γεράματά μου.

Ελπίζω να βοήθησα κάποιους από εσάς να αποκτήσετε ένα μπούσουλα να βάλετε μία τάξη στα οικονομικά σας.

Έχω φτιάξει ένα πλάνο οργάνωσης του προϋπολογισμού και θα το βρείτε εδώ:
Πώς φτιάχνουμε έναν ετήσιο προϋπολογισμό (πλάνο)

Το βρήκες ενδιαφέρον το άρθρο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάνε κι εσύ ένα σχόλιο και πες μου την άποψή σου